söndag 27 oktober 2013

Tvingar jag på folk en heterosexuell identitet?

Det kan ju vara problematiskt att jag utifrån visuell kommunikation läser kroppar som män och kvinnor och inte frågar personerna hur de definierar sig själva. En viktig del i min egen politiska kamp, som jag delar med många queers och transpersoner, är självdefinition. D.v.s. du vet aldrig hur någon identifierar sig förens den har sagt något om detta, och identiteter är föränderliga, så du kan aldrig vara säker! Och anta aldrig någons identitet och sexualitet!

Samtidigt så översköljs jag och vi allihop av heterosexuella bilder och berättelser hela hela tiden, och det är viktigt att dokumentera detta. Den här bloggen bygger bara på vad jag SER. Jag claimar inte att jag dokumenterar hur det är.

Jag är Anders Andersson. Jag ÄR objektiv fakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar